Pasaulyje vienas iš didžiausių lėktuvų gamintojų yra įmonė Airbus. Tiksliau Airbus SAS - ji yra dukterinė Airbus kompanijos bendrovė. Daugiausia specializuojasi civilių lėktuvų gamyboje, kuriuos skrydžiams naudoja kone visos komercinės skrydžių bendrovės. Kaip bebūtų, tačiau ši kompanija yra pagaminusi ir vieną karinį krovininį lėktuvą.
Konkrečiai tai yra Airbus A400M Atlas modelis. Jį kūrė ir bandė jungtinė NATO valstybių specialistų komanda - iš Prancūzijos, Belgijos, Prancūzijos, Turkijos, Vokietijos, Liuksermburgo, Ispanijos ir Jungtinės Karalystės.
Airbus A400M modelis buvo kurtas siekiant pakeisti jau morališkai pasenusius Lockheed C-130 Hercules (gaminamas nuo 1954 ik šių dienų) ir Transall C-160 (gaminamas nuo 1963 iki dabar) lėktuvus. Nors pastarieji savo darbą atlieka puikiai ir yra dažnai naudojami iki šiol, tačiau sukurtos naujos technologijos ir jų pritaikymas yra neišvengiamas karinėje pramonėje. Ir nuolat atnaujinamas ir naujausia įranga aprūpintas lėktuvas neprilygsta naujai kurtam ir naujomis technologijomis "apginkluotam" lėktuvui, kurį jau taip pat bus galima eksploatuoti kelis dešimtmečius.
Taip pat kilo poreikis užpildyti vidutinio dydžio karinio transporterio nišą, nes didelės karinės operacijos nebevykdomos, o mažesni lėktuvai ir greitesni, ir ekonomiškesni, ir lengvesni.
Lėktuvas be akiai įprastų elementų kaip didelio ratų skaičiaus ar pilkos karinės spalvos turi dar vieną elementą, kuris jau kiek neįprastas kai esame pripratę prie reaktyvinių variklių. Tai šis lėktuvas turi turbininius motorus, kurie suka klasikinius propelerius. Tai buvo sugalvota todėl, kad variklis užimtų mažiau vietos, būtų sunkiau į jį pataikyti ir pataikius didesnė tikimybė, kad bus kliudomas vienas "pelekas", kuris pagamintas iš itin tvirtos kombinuotos medžiagos ir galąstas vidinėje pusėje. Ar jis galąstas tam, kad geriau "surinktų" orą, ar tam, kad jis galėtų, pvz atlaikyti strėlių atakas ar tiesiog užtikrinčiau nusileisti tankesnėse džiunglėse, gamintojas neatskleidžia. Varikliai apsaugoti, visas lėktuvas pagamintas iš tvirtų, bet lengvų medžiagų. Kabina, žinoma taip pat apsaugota neperšaunamais lakštais, stiklas taip pat neperšaunamas.
Dauguma sistemų atsparios šūviams arba iš įprastų elektroninių pakeistos į daug patvaresnes smūgiams ir šūviams - hidraulines sistemas. Kiekvienas svarbus mazgas turi po 1-2 atsargines sistemas tam pačiam darbui atlikti, jeigu kas nutiktų su pagrindine.
Nors lėktuvas ir nepritaikytas atlaikyti didelei atakai, tačiau jis puikiai tinka nusileisti saugioje zonoje, kurioje gali būti atsitiktinis pavojus. Taip pat paprastesnė konstrukcija pasirinkta siekiant sumažinti remonto ir atsarginių dalių transportavimo kaštus jeigu kas jiems nutiktų.