Airbus ir Boeing, dvi lėktuvų firmos, kurios labiausiai konkuruoja dėl komercinių skrydžių lyderės vardo. Ir ilgą laiką čia karaliavo būtent Boeing kompanija, o Airbus'ai ją nuolat vijosi. Jų vijimasis įgavo pagreitį būtent ties 320 grupės lėktuvų karta.
Ji prasidėjo, suprantama, nuo A320 serijos lėktuvų, padėti jie eksploatuoti jau nuo 1988 metų. Šio lėktuvo tikslas buvo vienas - kokuruoti su Boeing 727 ir 737 lėktuvais. Po sėkmės leidžiant A320 pirmtakus - A300 ir A310, koncernas nusprendė, kad jie gali sukurti didesnį lėktuvą. Buvo kuriamas panašios formos, talpos ir dydžio kaip minėtieji konkurentų modeliai. Tačiau stengtasi kurti tobulesnį, ekonomiškesnį modelį. Tai jiems pavyko ir buvo sukurtas vidutinio dydžio, iki 179 keleivių (150, jeigu yra dvi klasės) talpinantis orlaivis, kuris tapo pačiu didžiausiu Boeing konkurentu. Šie lėktuvai pasižymėjo iš kompozicinių medžiagų pagamintu kyliu, galiniais stabilizatoriais ir aukščio vairais, taip pat turėjo fly-by-wire sistemą, kuri iš esmės buvo kompiuterizuota pagalba pilotui, tarkime jam pasukus vairalazdę galingas kompiuteris "pamatuoja" piloto veiksmus ir pritaiko optimaliausią judesio variantą. Šio modelio buvo išleistos 2 modifikacijos:
- A320-100. Šie skraidė kaip „Air France“ ir „British Airways“ kompanijų lėktuvai, tačiau šios modifikacijos pagaminta vos 21 lėktuvas ir greitai persimesta prie naujosios modifikacijos.
- A320-200. Skraido ir gaminami iki šiol, naudoja dvi variklių modifikacijas, kurios pasiekia iki 120kN trauką.
Kitas po A320 sekė A321. Tai iš esmės buvo 6 metrais pailgintas pirmtako modelis, kuris, žinoma, turėjo pastiprintas siūles ir važiuoklę, taip pat uždėti didesni ratai, kad paviršiaus spaudimo į žemę plotas būtų didesnis. Nors savo skrydžio nuotoliu jis vis tik nusileido kelionės nuotoliui, kurį galėjo pasiekti trumpesnis ir lengvesnis A230, taip nutiko dėl to, kad jam nebuvo dedamas didesnis kuro bakas. Tačiau su trečia karta šis trūkumas buvo ištaisytas ir A321-300 jau galėjo pilnai pakrauktas perskristi Atlanto vandenyną.
Trečias 320 serijoje buvo A319 modelis. Trumpai tariant, tai buvo tiesiog trumpesnė ir mažesnė A320 versija. Tai ir simbolizuoja vienu skaičiumi mažesnis modelio numeris. Lėktuvas talpino iki 146 keleivių vienos klasės modifikacijoje ir iki 126 keleivių, jeigu yra 2 klasių modelis. Šis lėktuvas turėjo ir kelias įdomesnes modifikacijas, tokias kaip A319CJ – šis modelis buvo kurtas, kaip privataus orlaivio variantas. Salonas talpino 39 žmones, tačiau buvo įrengtas jau kaip VIP klasės privatus lėktuvas. Bagažo skyriuje buvo sumontuoti sumontuoti papildomi kuro bakai, dėl kurių lėktuvas galėdavo nuskristi iki 12 000 km vienu skrydžiu. Didžiausias šio lėktuvo privalumas buvo tas, kad visa papildoma įranga galėjo būti lengvai išmontuojama ir vietoje jos sumontuojama standartinė įranga. Taip lėktuvas virstų standartiniu A319, o tai padidina jo likutinę vertę ir likvidumą - tokį lėktuvą daug lengviau parduoti ateityje. A319CJ modifikacija skirta aukštų pareigūnų kelionėms. Šie oro laineriai skraidina kelių pasaulio valstybių vadovus. Salone vyrauja šviesios spalvos, skrydžio kėdės labiau primena fotelius su maksimaliu komfortu ir galimybėmis "atsigulti" vienu mygtuko paspaudimu. A319LR – standartinis A319, aprūpintas papildomais kuro bakais centrinėje lėktuvo dalyje, verslo klasės salonu galinčiu talpinti 48 keleivius, naudojamas ilgo nuotolio verslo kelionėms. Šis lėktuvas gali nuskristi iki 8 300 km.
Tai yra pagrindiniai vienos iš geriausių ir didžiausių pasaulyje keleivinių komercinių lėktuvų gamintojos Airbus modelių, kurie skraido ir iš Lietuvos oro uostų.