Šis lėktuvų gamintojas parodė savo pirmąjį gaminį 1999-aisiais, o savo produkciją pradėjo leisti 2002 metais. Pati firma Embraer buvo sukurta iš dviejų komercinių šeimų ir verslo klasės naikintuvų varianto.
Mažesni E-170 ir E -175 yra pagrindinės bazės modelis. E-190 ir E-195 yra prailgintos versijos, su skirtingais varikliais ir didesniais sparnais, horizontaliu stabilizatoriumi ir nusileidimo pavaros struktūromis. 170 ir 175 turi 90 proc. panašumo, lygiai taip pat ir 190 su 195 modeliais. O šios dvi grupės lėktuvų turi apie 89 proc. panašumo tarpusavyje, įskaitant identiškas fiuzeliažo kryžmines sekcijas ir aviacinę elektroniką, įskaitant Honeywell Primus Epic elektroninę skrydžio instrumentų sistemos komplektą (EFIS). Taip pat E-serijos lėktuvai turi "pelekus" ant sparnų, kad pagerintų stabilumą.
Salone naudojama 2+2 sėdynių sistema su "dvigubo-burbulo" dizainu, kurį kompanija sukūrė savo komerciniams keleiviniams lėktuvams, kuris leidžia turėti papildomai vietos stovėjimui. E-190/195 serijos lėktuvai turi panašias galimybes skraidinti krovinius kaip kaikurios McDonnel Douglas DC-9 ir Boeing 737, kurie visada buvo laikomi pagrindiniais lėktuvais rinkoje. Taip pat šios serijos lėktuvai turi mažiau triukšmo skleidžiantį reaktyvinį variklį, kuris leidžia jiems skraidyti į tuos oro uostus, kurie turi labai griežtus garso apribojimus, tokius kaip London City oro uostas.
Embraer pirmas atskleidė, kad jie planavo kurti 70 vietų lėktuvą, kuris turėjo vadintis EMB 170(1997 metai), kurį kūrė ir apmąstė kartu su savo lėktuvu ERJ 135. EMB 170 turėjo turėti naują sparnų dizainą, , didesnio diametro fiuzeliažą sujungtą su lėktuvo nosimi ir pilotų kabina iš ERJ 145 modelio. 1999 metų vasarį Embraer kompanija pareiškė, kad metė šiuos planus dėl to, kad galėtų kurti visiškai naują dizainą.
E-jet šeima (170, 175, 190, 195) oficialiai paleista Paryžiaus Air Show 1999 birželį. Pirmieji klientai buvo prancūzų oro linjos Régional Compagnie Aérienne Européenne su 10 užsakymų ir 5 galimybė užsisakyti dar 5 ir Šveicarijos oro linijos Crossair su 30 E-170 ir 30 190 užsakymų. Dalių skirtų pagaminti prototipui gaminimas ir rėmų testavimas prasidėjo 2000 liepą. Pati produkcija prasidėjo 2002 metais naujoje Embraer gamykloje ir jos São José dos Campos bazėje. Po kelių atidėjimų dėl sertifikatų gavimo iš aviacijos organizacijų Brazilijoje, Europoje ir JAV pirmasis E-170 buvo sertifikuotas 2004 metais.
Pirmieji E-170 serijos lėktuvai buvo pristatyti antrąją 2004 metų kovo savaitę lenkų LOT avialinijoms, kartu su US Airways dukterinių įmonųi MidAtlantic Airways ir Alitalia. Pradžioje minėti Crossair nebeegzistavo, nes juos perpirko Swissair, o prancūzų Régional Compagnie Aérienne atidėjo savo užsakymą taip negaudami savo E-jet lėktuvų iki pat 2006-ųjų. LOT savo pirmąjį skrydį šiuo lektuvu atliko 2004-ųjų kovo 17d. iš Varšuvos į Vieną. Didžiausias vienkartinis užsakymas šiems lėktuvams buvo iš JetBlue dėl 100 E-190 ir dar galimybę pasirinkti papildomas 100.
400-tasis modelis buvo parduotas po 4 metų, 2008-ųjų lapkričio 6d. JAV bendrovei Republic Airlines. Tais pačiais metais JetBlue pasiekė toliausio E-190 lėktuvo skrydžio rekordą, kai nesustojęs nuskrido iš Anchorage, Alaska (Ted Stevens Anchorage tarptautinis oro uostas) į Buffalo, New York (Buffalo Niagara tarptautinis oro uostas) iš viso įveikęs 4989 km. Tai buvo su tuščiu lėktuvu per nekomercinį skrydį. Dar po 5 metų - 2013 rugsėjo 13 gamykla šventė 1000-tąjį parduotą modelį Republic Airlines su American Eagle spalvomis nudažytu kėbulu ir specialia tūkstantojo lėktuvo žyma virš lakūnų kabinos langų