KnAAPA - yra didžiausias Rusijoje karinių, krovininių ir komercinių keleivinių lėktuvų gamintojas. Tikslus pavadinimas lietuviškai būtų Kosmolsko prie Amūro orlaivių produkcijos asociacija. Šis gamintojas yra pagaminęs legendinius krovininius lėktuvus kaip Antonov An-12, Su lėktuvus ir Be amfibijas. Vienas iš gaminių yra Sukhoi Superjet 100, tai lėktuvas, kuris skraido ir virš Lietuvos teritorijos.
Daugiausia naudojamas posocialistinių valstybių tokių kaip Rusija, Armėnija, Tadžikija. Tarp klientų yra ir viena Šveicarijos, viena Jungtinių Amerikos valstijų, viena Meksikos ir viena Lietuvos bendrovė. Tačiau nesusitelkime ties jų pirkėjais ir pasidomėkime pačiu lėktuvu ir jo atsiradimo istorija.
Lėktuvas buvo kurtas siekiant konkuruoti su antrarūšiais rinkos žaidėjais kaip Embraer, Bombardier ir pačių rusų gaminamu Antonov An-158, pagrindinis argumentas yra kaina, nes siūloma tokį lėktuvą įsigyti už 35 mln dolerių. Galutinis šio lėktuvo surinkimas buvo atliktas Jau minėtos KnAAPA. Varikliai kurti prancūzų-rusu bendrovių susivienijimo ir parduodami kaip italų-rusų Superjet kompanijos varikliai
The Superjet 100 buvo laikytinas ir apibūdintas, kaip svarbiausias ir sėkmingiausias Rusijos orlaivių industrijos projektas pritaikytas civilių reikmėm. Šis projektas sulaukė ir palaikymo iš Rusijos Prekybos ir Pramonės ministerijos, kuri tai laiko pačiu svarbiausiu pramonės produku. Neskaičiuojant variklių - šio lėktuvo kūrimas ir tyrimai kainao apie 1,4 mlrd dolerių, kurio net ketvirtadalį sudarė federalinio biudžeto fondai. Tai yra pirmas naujas civilinis neamfibijos tipo orlaivis sukurtas Rusijoje nuo tarybų sąjungos žlugimo.
Šis orlaivis gaminamas tik nuo 2010 metų ir maksimalus sėdinčiųjų skaičius gali būti iki iki 108 vietų, tačiau gali nuskristi neįspūdingus 4500 kilometrų. O tai palyginus su jo artimiausiais konkurentais yra bene prasčiausias iš reaktyvinių lėktuvų serijos, Žinoma, tai yra bent trigubai daugiau už propelerinį Dash 8 lėktuvą, tačiau neverta lyginti skirtingų kategorijų produktų.
Tačiau, kaip bebūtų gaila, šis lėktuvas jau yra patyręs ir avarijų. Pirmoji avarija įvyko 2012 gegužės dvyliktąją. Tai buvo demonstracinis skrydis su 37 keleiviais ir aštuoniais rusais aptarnaujančiame personale sudužus beveik iš karto po to, kai pakilo iš oro uosto Indonezijoje. Mirė visi. Praėjus dvidešimčiai minučių po pakilimo pilotai paprašė leidimo nusileisti iki 1,8km, kas jiems buvo leista. Tai buvo paskutinis kontaktas su skrydžių valdymo centrum, per tas 20 minučių lėktuvas buvo spėjęs nuskristi apie 140km ir pakilti į daugiau nei 2km aukštį. Salako kalnas, ant kurio rastos lėktuvo liekanos buvo aukštesnis, nei prašytas skrydžio aukštis. Tolimesni tyrimai parodė kad lėktuvas tiesiog plojosi į kalną nepalikęs niekam vilties išgyventi. Kiti avarijos tyrimai parodė, kad visos lėktuvo susidūrimo išvengimo sistemos veikė, bet paprasčiausiai buvo ignoruotos piloto, kuris veikiausiai buvo išblaškytas galimo naujo lėktuvo pirkėjo pokalbio. Antroji nelaimė nutiko 2013 liepos 21 dieną, tai buvo smulkus incidentas, kai ratų išleidimo mechanizmas užsikirto ir neišsiskleidė. Nutikimas nutiko Islandijoje, kuomet lėktuvas turėjo bandomąjį skrydį, dar tais pačiais metais lėktuvas buvo sutaisytas ir skraidino keleivius toliau.