Bombardier CRJ700, CRJ900 ir CRJ1000 yra regioniniai orlaiviai gaminami kompanijos Bombardier ir paremti CRJ200 modeliu. Tikslas buvo sukurti didesnius sėkmingus regioninius orlaivius siekiant konkuruoti su Embraer E-jet serija, Fokker 70/100 lėktuvais, ir BAe 146/Avro RJ serijos lėktuvais. Galutinis surinkimas vyksta Montréal-Mirabel tarptautiniame oro uoste Mirabel miestelyje, netoli Montrealio Kanadoje.
CRJ700 pradžia
Bombardier šį modelį pradėjo kurti 1995-aisiais, ir oficialiai paleido 1997 sausio 1 dieną. CRJ700 yra prailginta CRJ200 serijos karta. Sėdimų vietų skaičius yra nuo 68 iki 78. Šis lėktuvas turi naują sparno formą su užlentais galais, prailgintą ir šiek tiek praplatintą fiuseliažą bei pažemintas grindis
Pirmieji modeliai buvo su dviem General Electric CF34-8C1 varikliais. Vėlesni modeliai turėjo -8C5 varikius, kurie yra iš esmės patobulinti -8C1 varikliai. Maksimalus orlaivio greitis yra 895km/h, darbinis aukštis iki 12,5 km. Priklausomai nuo svorio ir komplektacijos CRJ700 lėktuvas gali nukeliauti iki 3,6 tūkst. km su originaliais varikliais ir su -8C5 varikliais iki 4,6 tūkst. km.
Gaminami trimis versijomis: Serija 700, Serija 701 ir Serija 702. 700 talpina 60, 701 talpina 70, o 702 talpina 78 keleivius. CRJ700 orlaivis dar turi 3 kuro/svorio standartus: standartinis, ER ir LR. ER (extended-range. liet. prailginto nuotolio), LR (long-range liet. ilgo nuotolio). Pastarieji du turi didesnius kuro bakus dėl ko gali nuskristi toliau. LR modelis dar turi "vyriausybinį" modelį pavadinimu Challenger 870, kuris turi vos 46 vietas, tačiau dalis jų yra deluxe kategorijos klasėje.
Skraidyti komerciniais maršrutais pradėjo su Brit Air kompanija 2001-aisiais. 2008 buvo išleista antra karta pavadinimu CRJ700 NextGen, kuri buvo dar ekonomiškesnė ir patogesnė valdyti pilotams.
CRJ900 ir jo įpėdiniai
Šis lėktuvas - prailginta CRJ700 versija, tačiau kurtas buvo ne remiantis CRJ700, o jo pirmtaku CRJ200. Jis turėjo automatinį temperatūros palaikymą su recirkuliacija. Varikliai valdomi FADEC elektroninės skaitmeninės sistemos vietoje senųjų valdymo kabelių ir kuro kontrolės sistemos. Kabinos grindys pažemintos 5cm, dėl ko pagerėja matomumas per langus, taip pat pagerinta kondicionavimo sistema, kuri leidžia skristi bent 2-3km aukščiau nei jo pirmtakas su vos vos didesniu kuro sunaudojimu nei jo pirmtakas.2007-aisiais Bombardier išleido antrąją kartą pavadinimu CRJ900 NextGen. Naujasis modelis turėjo geresnę ekonomiją ir labai panašią pilotų kabiną į CRJ700 NextGen ir vėliau pasirodysiančio CRJ1000 NextGen.
CRJ700 Serija705 yra paremta CRJ900 modeliu, su verslo klasės kabina ir sumažintu sėdimų vietų skaičiumi. Šiame lėktuve yra vietos 75 keleiviams, nes kai kurios vienas iš pagrindinių pirkėjų Air Canada turėjo pageidavimą įsivesti liukso klasės skrydžius, kuriuose skristų 10 liukso klasės keleivių ir 65 ekonominės klasės keleiviai, visi su integruotomis atskirtomis kiekvienam audio/video sistemomis. Jis ir yra vienintelis visų 16 šių orlaivių operatorius.
CRJ1000
2007 vasario 19 dieną Bombardier pradėjo kurti naują CRJ1000. Tikslas buvo padidinti sėdimų vietų skaičių iki 100 pasiūlyti didesnį pelną tenkantį nuo vieno skrendančiojo nei Embraer E-190.
CRJ1000 įvykdė savo pirmą skrydį 2009-ųjų liepos 28 Montrealyje, nors jo pasirodymas rinkoje planuotas 2010-ųjų I ketvirtyje. Po mėnesio nuo pirmojo skrydžio buvo rasta klaida vairo valdikliuose privertė sustabdyti lėktuvų paleidimus. 2010-ųjų vasarį programa buvo pakartotinai paleista ir pirmieji lėktuvai pasiekė užsakovus kitų metų sausį.
2010 metų lapkričio 10 dieną naujasis lėktuvas gavo Orlaivio tipą patvirtinančius sertifikatus, kurie leido pradėti jų pristatymą. Tų pačių metų gruodžio 23 dieną Federalinė aviacijos administracija suteikė leidimą naudoti šiuos orlaivius JAV teritorijoje. Iš viso kol kas tik 40 šių orlaivių buvo pagaminta ir naudojami skrydžiuose.